Nu kommer der snart Aura fibernet i afdelingen. Se mere på: aura.dk/internet
10. juni 2022.
Nu er håndværkerne gået i gang med at afrense taget på Fælleshuset/Vaskehuset og derefter lægges der nyt pap tag på.
31. maj 2022.
Repræsentantskabsmøde:
Jani og jeg deltog i Alboa's repræsentantskabsmøde på Scandic i Østergade her i aften.
Alboa's formand gennem de sidste 6 år Michael Korsholm havde valgt at trække sig af personlige årsager (Han er flyttet til Thisted).
Bestyrelsen havde indstillet bestyrelsesmedlem Carsten Bach Mikkelsen til ny formand, da der ikke var modkandidater blev Carsten valgt.
Der var også 4 medlemmer af bestyrelsen på valg + en i stedet for Carsten. Der var 5 der stillede op.
Følgende genopstillede og blev valgt:
Jane S. Sørensen med 54 stemmer valgt for 2 år.
Tonny Mikkelsen med 51 stemmer valgt for 2 år.
Anni Villadsen med 47 stemmer valgt for 2 år.
Lone Terkelsen med 42 stemmer valgt for 2 år.
Ny var Henning Skaarup fra afd. 8 med 41 stemmer valgt for 1 år.
Der var afstemning om frasalg af Alboa's sidste institution i Kjærslund, dette blev også vedtaget.
Formandsskifte i ALBOA
Den nye formani i Alboa
Tirsdag den 31. maj valgte ALBOAs repræsentantskab Carsten Bach Mikkelsen som ny formand. Samtidig sagde ALBOAs repræsentantskab tak og farvel til Michael Korsholm, der har været formand for ALBOA i 6 år.
Michael har valgt at stoppe som formand, da han og familien har slået sig ned i en anden landsdel.
Vi siger mange tak til Michael for hans store indsats for beboerdemokratiet og for ALBOA som organisation.
Velkommen til Carsten, vi glæder os til at følge dine visioner for ALBOA.
7. april 2022.
ALBOA`s bestyrelse foreslår formandskandidat.
Den nuværende formand Michael Korsholm træder af på repræsentantskabsmødet den 31. maj 2022, og der skal vælges en ny formand for ALBOA.
ALBOAs organisationsbestyrelse foreslår Carsten Bach Mikkelsen som kandidat til formandsposten i ALBOA. På repræsentantskabsmødet er 4 medlemmer af organisationsbestyrelsen ligeledes på valg.
Sammen med den foreløbige indkaldelse til repræsentantskabsmødet vil der blive vedlagt en skabelon til præsentation af kandidater der opstiller til valg.
Ønsker man at opstille til organisationsbestyrelsen kan man med fordel udfylde skabelonen, således at præsentationen kan udsendes med den endelige dagsorden. Nærmere information følger med den foreløbige indkaldelse
23. marts 2022.
Der indkaldes til ekstraordinært afdelingsmøde torsdag d. 7. april kl. 17:00 i Fælleshuset.
Dagsorden:
Godkendelse af forretningsorden for afdelingsmødet.
Valg af dirigent.
Valg af referent.
Valg til afdelingsbestyrelsen. Valg af 1 afdelingsbestyrelsesmedlem frem til september 2023 (Resten af Mynne Thomassens valgperiode)
Vh. Afdelingsbestyrelsen.
23. februar 2022.
Så er der lavet aftale med Tag-, Murer- og Blik entrepriserne for fælleshusets mur, tagrender og tag.
Blikkenslager kommer omkring uge 10.
Murer og Tag entrepriser efterfølgende.
(Reparation og udskiftning af tagrender.
Op pudsning af ydermur og i sætning af ventilationsrist i kælderen.
Udskiftning af tag (Tagpap))
21. februar 2022.
Tømning af beholderen til haveaffald i afd. 10.
11
torsdag
17/03-2022
15
torsdag
14/04-2022
19
torsdag
12/05-2022
23
torsdag
09/06-2022
27
torsdag
07/07-2022
31
torsdag
04/08-2022
35
torsdag
01/09-2022
39
torsdag
29/09-2022
43
torsdag
27/10-2022
47
torsdag
24/11-2022
Bemærk d. 14/04-2022 er skærtorsdag og der tømmes også på denne dag.
Beholdere skal være klar ved skraldeøen fra kl 06.00 på tømningsdagen og tømmes i tidsrummet 06.00 til 18.00.
Sækkene må ikke indeholde køkkenaffald /dagrenovation.
Jord, sten samt dele fra motorkøretøjer, byggeaffald, kemikalier, maling og andet farligt affald skal beboeren selv aflevere på Genbrugsstationen.
Stilles storskraldet ved skraldeøen så husk at oplyse adressen som Lykkesholms Allé 1 (hj. af Bjørnholms Allé og Lykkesholms Allé)
15. februar 2022.
Der kommer nye vasketider pr. 1. marts 2022:
Vasketiderne pr. 1. marts 2022 er:
Kl. 07:00 - 10:00
Kl. 10:00 - 13:00
Kl. 13:00 - 16:00
Kl. 16:00 - 19:00.
Kl. 19:00 - 22:00.
Kl. 22:00 - 07:00 Fri, denne tid er uden booking.
Undlad venligst at booke tider i marts måned indtil tiderne er ændret, det sker d. 1. marts om morgenen når Nortec personalet møder ind.
Vh. Afdelingsbestyrelsen.
Dato.30. november 2021
Køkken/badeværelses renovering.
Nu er råderetskataloget tilrettet, rådighedsbeløbet er hævet til kr. 100.000.00.
Så kunne det være værd at se om der kan opnås bedre priser hvis flere beboere gik sammen og lavede en fælles bestilling af nyt køkken eller renovering af badeværelse ved samme firma, ”det kan i måske få en bedre pris af”
Vi ved godt at firmaerne ikke er meget for at se på prisen men en 4 - 5 renoveringerne kunne måske godt give lidt rabat.
Men man skal huske på at det er i forhold til at det måske ikke er ens køkkener, som i bestiller, hvorfor det er kan være svært at se besparelsen på prisen.
På det nydelige afdelingsmøde fik vi valgt en ny bestyrelse, ny formand blev Niels Sørensen, Kirsten Holst blev genvalgt og ny i bestyrelsen er Mynne Thomassen, supleant blev Tove Kristensen, vi ser frem til et godt samarbejde.
Referat fra afdelingsmødet d. 13/9-21 er tilgængeligt, se på www.afd10.dk Hvis du bor i afdelingen kan den også ses på www.mit.alboa.dk.
11. juni 2021.
Vi har fået ny inspektør i delingen, velkommen til Michael Vibe,
Resultat af urafstemningen om separering af regnvand og kloak.
Der indkom 16 kuverter af 25 omdelte, der var 3 kuverter med kun 1 stemmeseddel i hver.
Resultat: Ja - 24, Nej - 4, så forslaget er vedtaget.
Afgørelse i forureningssagen på Bjørnholms Allé.
Modtaget fra Lars Nicolaisen Viby Grundejerforening.
Jeg har fået brev fra Nævnenes Hus, som har afgjort sagen omkring forureningen af området, der er dækket af lokalplanforslag 1070. Vi tabte! Det var ikke uventet, fordi afgørelsen fokuserer mere på om procedurer er overholdt end på den faktisk forurening.
Sagen er i et 13 sider langt dokument blevet afvist. Planklagenævnet mener, at Aarhus Kommune med den screening, der har fundet sted af området, samt de tiltag der skal gøres for at forhindre, at forureningen spredes til grundvand (f.eks. vandseparering) har gjort det nødvendige. Forureningen kan således blive liggende under de boliger, der nu vil blive bygget.
Vi kan ikke anke afgørelsen med mindre vi går til domstolene. Og det vil vi næppe få noget ud af, når planklagenævnet er kommet til den afgørelse.
Sagen vil nu uden tvivl blive kørt igennem det kommunale system i en fart.
Vi må selvfølgelig overveje, om vi nu kan gøre andet. Vi har den mulighed at søge foretræde i teknisk udvalg, men da hverken borgmester eller rådmand normalt gider lytte til udvalgets anbefalinger opnår vi næppe noget. Men personligt mener jeg, at vi skal bede om foretræde, fordi så er det vanskeligere at affærdige os, hvis vi senere klager over trafik, støj og skyggeproblemer. Og så vil det være fornuftigt, hvis vi hver især møder op og giver udtryk for vore holdninger. Teknisk udvalg og rådmanden bør vide, at vi er utilfredse med byggeriet og de anvisninger, der er på trafikafviklingen.
Nu kommer der snart Aura fibernet i afdelingen. SE MERE HER.
19. juni 2022
Vandalernes paradis: Hærværk og knuste ruder præger tomme erhvervsbygninger. Se mere her:
10. juni 2022.
Nu er håndværkerne gået i gang med at afrense taget på Fælleshuset. SE HER.
31. maj 2022.
Jani og jeg deltog i Alboa's repræsentantskabsmøde på Scandic i Østergade her i aften.
Alboa's formand gennem de sidste 6 år Michael Korsholm havde valgt at trække sig af personlige årsager (Han er flyttet til Thisted).
Bestyrelsen havde indstillet bestyrelsesmedlem Carsten Bach Mikkelsen til ny formand, da der ikke var modkandidater blev Carsten valgt. SE MERE HER
30. marts 2022.
Vi fik denne takke skrivelse fra Bodils børn:
Kære ALBOA's afdeling 10.
Vi, Ulla, Christian og Anne Catherine, vil gerne takke for opmærksomheden til vores Mors bisættelse. Som sagt, er det i vores Mors ånd at der i stedet for blomster blev doneret penge til Shantel og Hope i Kenya, og vi kan med glæde fortælle at der blev doneret til 13 måneders skolegang, for begge børn. Vores Mor, hvor end hun nu er, er helt sikkert meget glad og taknemmelig for det! Tusind tak!
Der kommer nye vasketider pr. 1. marts 2022, undlad venligst at booke tider i marts måned indtil tiderne er ændret, det sker d. 1. marts om morgenen når Nortec personalet møder ind. Se her:
På det nydelige afdelingsmøde fik vi valgt en ny bestyrelse, ny formand blev Niels Sørensen, Kirsten Holst blev genvalgt og ny i bestyrelsen er Mynne Thomassen, supleant blev Tove Kristensen, vi ser frem til et godt samarbejde.